Nasz strona wykorzystuje pliki cookies w celu personalizacji oferty wysyłanej do klientów oraz analizy zachowania użytkowników, tak aby dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych. Dalsze informacje można znaleźć w polityce prywatności.



e-Doręczenia – zbliża się termin wdrożenia

PrintMailRate-it

​​​​​​​​​​Zuzanna Krystek

24 października 2024


Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło ostateczny harmonogram wdrożenia e-Doręczeń u przedsiębiorców. 

Kogo dotyczy obowiązek stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych?


Obowiązek stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych (skrzynka do e-Doręczeń) będzie dotyczył m.in.: 

  • spółek komandytowych, 
  • spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, 
  • spółek akcyjnych, 
  • oddziałów przedsiębiorców zagranicznych.

Terminy wdrożenia e-Doręczeń w zależności od daty rejestracji w KRS


Termin obowiązku stosowania skrzynki do e-Doręczeń zależy od daty rejestracji w KRS:

​podmioty rejestrujące się do KRS od 1 stycznia 2025
​od 1 stycznia 2025
​podmioty zarejestrowane w KRS przed 1 stycznia 2025
​od 1 k​wietnia 2025​


Możliwość wcześniejszego nadania adresu do elektronicznych doręczeń (ADE)


Obecnie istnieje możliwość złożenia wniosku o nadanie adresu do elektronicznych doręczeń (ADE) dla spółek podlegających wpisowi do KRS. Aktywacja ADE stanowi żądanie doręczania korespondencji nadanej przez podmioty publiczne na wskazany adres. Oznacza to, że od momentu jej aktywacji cała korespondencja urzędowa powinna być, co do zasady, wysyłana na adres do doręczeń elektronicznych. 

ADE jest nadawany na podstawie wniosku, który jest sprawdzany pod kątem braków formalnych, a następnie przekazany do rozpatrzenia przez Ministra Cyfryzacji –  który utworzy adres i skrzynkę do e-Doręczeń. Z tego względu proces utworzenia skrzynki może okazać się czasochłonny. 

W związku z obowiązkiem posiadania skrzynki do e-Doręczeń przez większość przedsiębiorców od 1 kwietnia 2025 r., zachęcamy do rozpoczęcia procesu zakładania skrzynki w styczniu 2025 r. Pozwoli to na szczegółowe zaplanowanie procesu złożenia wniosku i nadania adresu do elektronicznych doręczeń w ustawowym terminie.

Nasi eksperci wspierają przedsiębiorców przy wdrożeniu e-Doręczeń. Jeśli masz pytania związane z tematyką e-Doręczeń lub potrzebujesz pomocy w utworzeniu skrzynki do e-Doręczeń – skontaktuj się z nami.

Kontakt

Contact Person Picture

Łukasz Napiórkowski

adwokat

Associate Partner

Wyślij zapytanie

Profil



Deutschland Weltweit Search Menu