Nasz strona wykorzystuje pliki cookies w celu personalizacji oferty wysyłanej do klientów oraz analizy zachowania użytkowników, tak aby dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych. Dalsze informacje można znaleźć w polityce prywatności.



Zmiany w umowach i regulaminach sprzedaży

PrintMailRate-it

​​​​​​Dyrektywa w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów (2019/771 z 20 maja 2019 r.) dotyczy przede wszystkim umów sprzedaży zawartych między konsumentem a przedsiębiorcą.

 

Sprzedawcy powinni przejrzeć obowiązujące ogólne warunki umowne i zapewnić ich zgodność z prawem unijnym. Najważniejsze zmiany dotyczą m.in. ujednoznacznienia niezgodności towaru z umową i zdefiniowania towarów z elementami cyfrowymi, a także praw konsumenckich i obowiązków sprzedawców. Termin implementacji upłynął 1 stycznia 2022 r.


Czy dotyczą Cię zmiany przewidziane w dyrektywie?

 

Dyrektywa dotyczy przedsiębiorców, którzy sprzedają swoje produkty konsumentom lub np. JDG (drobnym przedsiębiorcom).


Co grozi za niedostosowanie się do zmian?

 

Jeśli nie zastosujesz się do zmian przewidzianych w dyrektywie, stosowana przez Ciebie praktyka może zostać uznana za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Jest wówczas duże ryzyko sporów sądowych z konsumentami.​

 

Jak możemy pomóc?

 

 

 

 


Sprawdź także:

Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towarów – nowe przepisy UE od 2022 r.

 



Deutschland Weltweit Search Menu