Due diligence finansowe

PrintMailRate-it

Usługa due diligence zaprojektowana jest z myślą o podmiotach, które zamierzają nabyć lub sprzedać przedsiębiorstwo. Analiza due diligence pozwala na ustalenie własnej ceny transakcji, jak również zapewnia wparcie w procesie poszukiwania zewnętrznego inwestora. Due diligence służy również większej integracji przedsiębiorstwa lub wprowadzaniu innych strukturalnych zmian, jest także pomocne przy budowaniu optymalnej pozycji firmy na rynku w przyszłości.

 

Finansowe due diligence umożliwia uzyskanie gruntownej wiedzy o przedsiębiorstwie, daje pewność jego właściwej wyceny. Badanie zlecone doświadczonym audytorom pozwala na znaczną oszczędność czasu i środków dzięki dostarczeniu obu stronom transakcji wszystkich niezbędnych informacji. Finansowe due diligence obejmuje identyfikację i wycenę ryzyka, jak również doradztwo dotyczące wszystkich zagadnień istotnych z punktu widzenia każdego interesariusza. W ten sposób dzięki jednemu badaniu korzyści osiągają równocześnie i sprzedający i nabywca.

 

Wybierając due diligence w Rödl & Partner mają Państwo pewność stałego kontaktu z jedną osobą (dedykowany opiekun), co bardzo ułatwia komunikację. Równocześnie nad badaniem pracuje interdyscyplinarny zespół specjalistów (finanse, podatki, prawo). W każdym przypadku określana jest indywidualna ścieżka działania, zależnie od charakteru, potrzeb i możliwości badanego przedsiębiorstwa.


Rödl & Partner ma za sobą wiele lat doświadczeń w przeprowadzaniu badań due diligence. Współpraca zaczyna się zawsze od opracowania odpowiednich zakresów badań, które w razie potrzeby zostają podzielone na etapy. Dzięki wyszczególnieniu i koncentracji na najistotniejszych aspektach udaje się zredukować potrzebny na badanie czas oraz nakłady.

 

Badanie due diligence to przede wszystkim doradztwo dotyczące kwestii istotnych przy nabywaniu i sprzedaży przedsiębiorstw lub ich części. W ramach badania przygotowywany jest pakiet informacji opracowany dla stron transakcji. Analizę due diligence dzieli się na część finansową, prawną i podatkową. W najszerszym znaczeniu badanie due diligence to analiza wszystkich aspektów związanych z przedsiębiorstwem, która pozwala na przedstawienie kompleksowego obrazu jego obecnej kondycji, historii rozwoju i możliwości na przyszłość.


Due duligence często zaczyna się od „Red Flag Due Diligence“, czyli badania, które koncentruje się na poszukiwaniu tzw. dealbreakers (potencjalnych przyczyn zerwania umowy/negocjacji). Po zakończeniu tej części analiza due diligence może zostać poszerzona o dalsze obszary.

 Zapytaj nas o szczegóły oferty!

Kontakt

Contact Person Picture

Magdalena Ludwiczak

biegły rewident

Partner

+48 61 624 49 43

Wyślij zapytanie

Contact Person Picture

Therese Baginski

biegły rewident

Partner

+48 71 606 01 00

Wyślij zapytanie

 Pozostańmy w kontakcie

 

Nasz strona wykorzystuje pliki cookies w celu personalizacji oferty wysyłanej do klientów oraz analizy zachowania użytkowników, tak aby dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych. Dalsze informacje można znaleźć w polityce prywatności.
Deutschland Weltweit Search Menu