Nasz strona wykorzystuje pliki cookies w celu personalizacji oferty wysyłanej do klientów oraz analizy zachowania użytkowników, tak aby dostarczać usługi na najwyższym poziomie. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych. Dalsze informacje można znaleźć w polityce prywatności.



Nowy nabór dla MŚP na promocję marki za granicą

PrintMailRate-it

​​​Maria Wośkowiak-Adamczyk

30 października 2025 


​Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs w ramach działania FENG – Promocja marki innowacyjnych MŚP – który ma na celu wsparcie polskich przedsiębiorstw w ekspansji zagranicznej i budowaniu silnej marki produktowej. 

Kluczowe informacje o konkursie

  • Budżet: 100 mln zł przeznaczone na dofinansowanie w naborze. 
  • Termin składania wniosków: od 5 listopada 2025 r. do 8 stycznia 2026 r. 
  • Beneficjenci: mikro, małe oraz średnie przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce, które posiadają potencjał eksportowy oraz operują w sektorach o wysokim potencjale innowacyjnym, np.: sektor medyczny, budowalny, elektroniki profesjonalnej, zielonych technologii, kosmetyczny, maszyn i urządzeń, meblarski, motoryzacyjny, spożywczy. 


Co można zyskać?

Dofinansowanie może objąć działania takie jak:

  • udział w międzynarodowych targach jako wystawca (konieczny udział w wydarzeniu z listy ze stoiskiem narodowym),
  • wyjazdowe misje gospodarcze połączone z udziałem w targach lub konferencjach branżowych,
  • kampanie promocyjne.​


Warunki i wydatki kwalifikowane

Poziom dofinansowania: do 50% kosztów projektu oraz do 85% w przypadku kosztów podróży służbowych dla uczestników projektu. 

Rodzaje kosztów kwalifikowanych: m.in. wynajem stoiska wystawowego, koszty podróży zagranicznych pracowników, kampanie marketingowe, działania promocyjne i prezentacje produktów za granicą, koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej. 

Dlaczego to ważne dla polskich MŚP?


Działanie pozwala przedsiębiorstwom zainteresowanym rynkami zagranicznymi zwiększyć swoją widoczność, promować markę produktową na arenie międzynarodowej i wykorzystać szanse eksportowe z pomocą środków unijnych. Udział w targach i misjach może znacząco przyczynić się do nawiązywania kontaktów biznesowych, poszerzenia infrastruktury marketingowej oraz wejścia na nowe rynki.

Jeżeli chcesz skorzystać z programu, ale nie wiesz, od czego zacząć – skontaktuj​​ się z nami​. Pomożemy Ci sprawdzić, czy Twoja firma spełnia warunki, doradzimy w przygotowaniu wniosku i przeprowadzimy przez cały proces aplikacji.


Kontakt

Contact Person Picture

Magdalena Skurowska

Ekspertka ds. nowych inwestycji

Wyślij zapytanie

Profil


Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu